Tiedote: Sonkajärven kirjastossa korjaustöitä 3.10. - 30.12.2022

Julkaistu 1.10.2022

Sonkajärven kirjastossa uusitaan palonsuojamaalausta – valtaosa kirjoista varastoon

Sonkajärven kirjastossa tehdään syksyn 2022 aikana kantavien pilarien palonsuojamaalaus. Työt alkavat lokakuussa 3.10.2022 ja ne on tavoitteena saada päätökseen vuoden loppuun mennessä. Kirjasto ja omatoimikirjasto pidetään auki, mutta korjaustyöt vaikuttavat merkittävästi kirjaston käyttämiseen jo syyskuussa.

Kuntalaisia kehotetaan asioimaan kirjastossa ahkerasti syyskuun ensimmäisten viikkojen aikana ja lainaamaan kotiin riittävät määrät kirjallisuutta. Lainat voi uusia viisi kertaa joko puhelimitse tai verkkokirjastossa, mikäli niistä ei ole varauksia. Lainoja ei tarvitse tuoda kirjastoon uusittaviksi.

Korjaustöiden eteneminen

Kantavien pilarien maalaus tehdään kolmessa tai neljässä osassa siten, että kulloinkin remontin kohteena oleva kirjastosalin osa on asiakkailta suljettuna, eikä siellä oleva kokoelma ole lainattavissa.

Työt alkavat kirjastosalin eteläpäädystä, joka on suljettuna lokakuun alusta alkaen noin kuukauden ajan. Lokakuun aikana suurin osa näistä aineistoista ei ole lainattavissa: lasten kuva- ja kertomakirjat, osa aikuisten kaunokirjallisuudesta, dekkarit, scifi, kauhu ja fantasia, musiikki- ja taidekirjat sekä tietokirjat luokista yhteiskunta, kasvatus ja koulutus, lääketiede.

Uusin aineisto saatavilla

Uusin ja eniten käytetty aineisto pyritään siirtämään kulloinkin korjaustöiden kohteena olevalta alueelta toisaalle kirjastossa ja se on saatavissa. Myös aineistokuljetukset muista kirjastoista toimivat normaalisti. Aineiston varaaminen muista Rutakko-kirjastoista on maksutonta.

Korjaustöiden etenemisestä tiedotetaan tarkemmin niiden edetessä.

Lisätiedot:

Sonkajärven kirjasto, p. 040 148 4309, sonkajarvi.kirjasto@sonkajarvi.fi

Eeva Keränen, kirjastotoimenjohtaja, eeva.keranen@sonkajarvi.fi, p. 040 708 5703

Jaa sivu: